SEO и SEM: 4 основни характеристики, които си струва да знаете

SEO или SEM

Според статистиката Statista.com броят на търсенията в Google през август 2021 г., извършвани всяка минута, е около 5,7 милиона. Гугъл е най-използваната търсачка в света, но въпреки това данните са умопомрачителни. Трафикът продължава да се увеличава и, за да се възползвате от него, е изключително важно да знаете какво са SEO и SEM и каква е разликата между тях.

Вече знаете, че добрата стратегия за уеб позициониране е от съществено значение, за да не се загуби страницата ви сред милионите резултати. Естествено, че вече сте чували за предимствата на прилагането на SEO и SEM техники, разбира се.

В тази публикация разглеждаме какви точно са те и какви са основните разлики между SEO и SEM. Така можете да насочите към първите резултати в търсачките със стратегията, която предпочитате.

Какво са SEO и SEM?

За да се разгледат основните разлики между SEO и SEM, е необходимо да се установи каква е дефиницията на всеки от двата термина.

SEO е оптимизация за търсачки (Search Engine Optimization). Следователно, SEO се отнася до действията, които се извършват, така че страницата да се появи на първо място органично, въз основа на ключовите думи, които хората използват, за да намерят информацията.

От своя страна SEM е маркетинг в търсачките. Тоест става въпрос за процедурите, свързани с маркетинга, които се извършват, за да бъдат поставени на челните позиции в търсачките.

Не пропускайте: Трябва ви сайт – фирма или фрийлансър?

Въпреки че тези действия включват и тези на органично позициониране, обикновено този термин се свързва с покупката на реклами въз основа на ключовите думи, с които се търси информацията.

По този начин може да се каже, че SEO се стреми да върши по-естествена и органична работа, докато SEM залага на маркетингови техники, като реклами.

Основни разлики между SEO и SEM

И SEO, и SEM са стратегии, които са част от постигането на целта – добро позициониране в резултатите при търсене.

Въпреки това, независимо че и двете техники помагат уебсайтът ви да бъде на челните позиции в търсачките, те работят по различен начин. Съответно основните разлики между SEO и SEM са:

  1. Срокове

Докато при SEM резултатите се оценяват в краткосрочен и средносрочен план, SEO стратегията е предназначена да дава резултати в средносрочен и дългосрочен план.

  1. Инвестиция

Едно от погрешните вярвания е, че SEO е безплатно и SEM струва пари. Реалността е, че SEO е стратегия, която изисква време и усилия, а в някои случаи и значителен бюджет. След като трафикът бъде завладян, можем да се възползваме от тази инвестиция и просто да актуализираме съдържанието.

От своя страна SEM винаги ще работи ограничено до инвестицията. Съответно, ако изтеглим средствата, позиционирането се губи до следващата кампания. Поради това се приема, че е по-скъпо.

  1. Позициониране в търсенията

Друга важна разлика е позиционирането, към което можем да се стремим. Първа позиция в Google се постига чрез SEO, но ако някой направи реклама чрез SEM, тя ще се появява винаги по-горе (и то не една, а цели четири). Следователно може да се каже, че само SEM ни гарантира позицията, докато плащаме.

  1. Тип съдържание

В SEO усилията за създаване на съдържание са свързани с по-дълги формати, където качеството на информацията преобладава. От своя страна SEM се фокусира върху създаването на най-голямо въздействие с най-малък брой елементи.

В заключение, кое е по-добро SEO или SEM?

Разликата между SEO и SEM е очевидна, но никой не е по-добър от другия: ние трябва да ги разглеждаме като позициониращи стратегии, подходящи за различни ситуации.

Така че, ако времето е ключов фактор и имате голям бюджет, SEM ще бъде чудесен за конкретни кампании.

Търсите нещо по-дългосрочно? В този случай изграждането на добра SEO стратегия ще ви накара да започнете бавно, но сигурно.

По материали от Marketking.bg