Ремонтен комплект или резервна гума?

ремонтен комплект за гуми

Шофьорите могат да въздъхнат с облекчение: според тест, проведен от ADAC, при съвременните автомобили и технологии, спукване на гума може да се очаква едва на 150 000 км. След този резултат изглежда още по-разумно да смените стандартната си резервна гума, която заема значително място в багажника, със значително по-компактния комплект за ремонт на гуми.

Комплектът за ремонт на гуми е временно решение. Можете да карате до 200 км с така „ремонтирана“ гума. След това трябва да минете през гумаджия, където да се прецени нова гума ли е необходима, или ще се ремонтира наличната.

Можете да разберете какви варианти на ремонтни комплекти за гуми се намират днес на пазара, за каква цел са подходящи и как да извършите ремонт в нашите съвети за закупуване на комплекти за ремонт на гуми 2020/2021.

1. Комплект за залепяне на гуми или резервна гума: Струва ли си да се смени?

Ще ви покажем предимствата на комплекта за ремонт на гуми в сравнение със стандартна резервна гума, временната резервна гума и run-flat гумите.

1.1. Спестете време и разходи с комплекти за ремонт на гуми

Скоро резервната гума, която носите със себе си, ще остане ли в миналото?

Ако искате да замените резервното колело с ремонтен комплект за гуми, в него трябва да има задължително компресор и лепенки, като например комплектите от производители на Airman TireRepair или Elastofit. Това е единственият начин да поправите гумата бързо и без да я разглобявате и напомпвате в случай на повреда на гумата, например нараняване на протектора.

Не пропускайте: Зимни гуми или всесезонни гуми

Ремонтният комплект за гуми, в който не е включен компресор също може да свърши работа, но в този случай ще трябва да разчитате да намерите място, където да напомпате залепената гума – бензиностанция или сервиз.

Временното резервно колело е леко и малко. Значително по-тясно и с по-малко тегло от нормалната резервна гума, това е временно решение до следващия сервиз. Носенето на временна резервна гума със себе си спестява място и може би гориво, но и тук трябва да отделите известно време (а често и нерви) да смените гумата.

Друга популярна алтернатива на резервната гума е т.нар. Run-flat гума. Благодарение на подсилените странични стени или гумените опорни пръстени на джантите, тази гума ви позволява да продължите пътуването си до следващата сервизна точка, дори когато гумата е „спукана“. Предимството: няма времеви разходи за ремонт. Но има загуба на комфорт при шофиране и гумата се износва повече по време на употреба в такъв момент.

С комплектите за ремонт на гуми също спестявате пари: комплектите тежат между един и три кг и следователно са много по-икономични от резервната гума , която тежи средно 20 кг и увеличава разхода на гориво.

Заключение: Най-смислената алтернатива на резервна гума е комплект за ремонт на гуми с включен компресор и лепенки/фитил. Спестява ви време за ремонт в сравнение със смяната на гума и ви позволява да продължите пътуването си по-комфортно и без притеснения.

1.2. Трайност на залепянето с ремонтен комплект за гуми

Залепянето на гума с ремонтен комплект е временно решение. Уплътнителният материал се разхлабва поради налягането на въздуха в гумата. С течение на времето се появяват малки пори и гумата губи въздух.

Затова трябва да посетите сервиз веднага след ремонт, тъй като ремонтираните гуми не трябва да се карат повече от 100 до 200 км. Прилага се следното: колкото по-голям е отворът, толкова по-пълна трябва да се извърши смяната на колелото .

Повреди до 6 мм могат да се поправят с комплект за ремонт на гуми. По правило щетите, причинени от шофиране, например от винт или пирон в гумата, не са по-големи.

Когато комплектът за ремонт на гуми трябва да бъде сменен зависи от издръжливостта на уплътнителя, който губи своята ефективност след определен период от време. В зависимост от производителя, уплътнителите имат срок на годност между две и десет години.

За сравнение: резервното колело трябва да се смени след не повече от осем години.

1.3. Предимства и недостатъци на комплектите за ремонт на гуми

Предимства

  • Спестяване на място и ниски разходи за тегло
  • Не е необходимо да разглобявате гумата
  • Уплътнителят може да се използва до 10 години
  • Кара се удобно, за разлика от Run-flat гумите
  • Подходящ за всички видове гуми

Недостатъци

  • Необходима е смяна на гумата най-късно след 200 км
  • След това ремонтираната гума трябва да бъде напълно сменена

2. Какви повреди можете да поправите с комплект за ремонт на гуми?

С комплект за ремонт на гуми можете да поправите незначителни повреди от пробив на протектора или гумата (частта от гумата, която е в контакт със земята). Такива прободни рани на остри предмети са една от най-честите причини за увреждане.

пирон в гумаЕстествено по-големите дупки, прорези или скъсвания на телта изискват смяна на цялата гума. Повредата на страничната стена също не може да бъде затворена от уплътнителя в ремонтния комплект.

Според статистиката, около 95 процента от дупките в автомобилните гуми са причинени от предмети с диаметър по-малък от пет милиметра.

3. Какво трябва да бъде включено в комплекта за ремонт на гуми?

Разберете тук какви инструменти не трябва да липсват в комплекта за ремонт на гуми.

3.1. Вариант 1: Комплект за ремонт на компресор и уплътнение на гуми

Това са най-важните елементи, които трябва да бъдат включени в комплекта:

  • Компресор с 12 V мотор и маркуч за помпане на гуми
  • 12 V кабелен щепсел за захранване на компресора
  • Устройство за въвеждане на клапан за въвеждане и отстраняване на клапана
  • Контейнер за пропелентен газ с уплътнителна смес и маркуч за пълнене за пълнене на гумата

3.2. Вариант 2: Комплект за ремонт на гуми без компресор

Най-важните компоненти на ремонтния комплект без компресор:

  • Пила за обработване на отвора;
  • Фиба за поставяне фитили;
  • Фитили 5бр. – дължина 100mm;
  • Тубичка с лепило.